Carregador

Sap com funciona ara l'Atenció Primària?

 

El Departament de Salut de Dénia -DSD- manté els procediments d'atenció telefònica als pacients en els centres de salut de la Marina Alta, establerts després de la desescalada.

El director de Primària de l'DSD, Antonio Barceló, subratlla que es tracta de procediments que es realitzen en tot el territori nacional, per ordre de l'Ministeri de Sanitat. A més, sol·licita a la població comprensió, ja que l'allau de casos de pacients amb COVID, generada en els diferents municipis costaners durant l'estiu, ha copat les agendes de gran part dels professionals sanitaris en totes les zones bàsiques de salut de la Marina Alta.

A diferència de l'escenari pre-covid, en què els pacients acudien a centre de salut després de sol·licitar una cita prèvia, els facultatius són ara els que contacten amb el pacient, via telefònica, per fer la consulta.

 

 

En aquests moments, l'activitat dels facultatius d'Atenció Primària se centra en el diagnòstic i tractament dels pacients COVID, per als quals s'han destinat equips específics; l'atenció a les urgències i als pacients crònics i "NO_COVID", aquests últims per via telefònica o presencial, a criteri de facultatiu.

Per la seva part els equips d'infermeria en cadascuna de les zones bàsiques realitzen el seguiment telefònic dels pacients COVID, la presa de mostres per a la posterior realització de les PCR 'si l'activitat assistencial habitual en els centres de salut -extracciones, cures i control de coagulació.

A més, cal recordar que durant aquest estiu s'ha posat en marxa una nova centraleta telefònica -965648604- a la qual poden telefonar, tant els pacients amb sospita de coronavirus, com tots aquells que requereixin d'una cita en Atenció Primària.