l'Hospital Marina Salud de Dénia ha estat el primer centre d'el món, fora dels Estats Units, a aconseguir el HIMSS Davies Awards
El Hospital de Dénia es va convertir en 2014 en el primer centre de l'món, fora dels Estats Units, a aconseguir el HIMSS Davies Award. Es tracta d'un premi internacional de la signatura qualificadora i independent HIMSS Analytics que classifica els hospitals, segons el grau d'integració de la HCE, Història Clínica Electrònica de l'Pacient.
El premi Enterprise Davies està destinat a organitzacions amb nivells 6 i 7 de HIMSS que demostrin una millora significativa i sostenible dels resultats de l'pacient mitjançant l'ús d'històries clíniques electròniques (HCE) i tecnologies de la informació (TI), a el temps que aconsegueixen un retorn de la inversió econòmica.
La estandardització de les cures, Per exemple, s'ha traduït en diversos canvis positius, com les reducció en un terç de les taxes de hospitalització en pacients amb insuficiència cardíaca congestiva. Així mateix els índexs de hospitalització i reingrés de pacients amb malaltia pulmonar obstructiva -MPOC- crònica van disminuir en un 21% i un 15%, respectivament.
El Departament de Salut de Dénia també ha fet avenços significatius en la detecció, el tractament i la prevenció de malalties. Així, els fluxos de treball digitals han fet possible que el personal clínic augmenti el nombre d'exàmens de detecció de càncer de coll uterí duts a terme en un 84%, i els de càncer de mama en un 15%. El temps transcorregut des de la identificació de el risc de càncer fins a l'inici de l'tractament s'ha reduït en un 42%.
En el cas de la mortalitat per septicèmia, Aquesta s'ha rebaixat en un 45%, Però des de la implementació de l'algoritme avançat en el sistema d'informació Millenium de cerner.
Vicent Moncho, Director de Sistemes i Tecnologies de la Informació
"Marina Salud sempre ha buscat la excel·lència en la prestació de cures i el fet d'obtenir el guardó HIMSS Enterprise Davies confirma que estem treballant en la direcció correcta", assegura Vicent Moncho, Director d'Organització i Tecnologies de la informació. Moncho afegeix que "En un hospital amb una gestió orientada als processos, les solucions cerner Millennium ens ajuden a definir-los i millorar-los. La centralització de les històries clíniques, La utilització de sistemes sense paper, la reducció de la durada de l'estada hospitalària, La millora en la gestió de la taxa d'ocupació hospitalària i l'estalvi financer beneficien, en definitiva, al nostre personal i als nostres pacients".